Kommunikációs stratégia

A stratégia alkotást szigorúan zárt logikai rendszerben végezzük el. A módszer előnye, hogy ebben az ebből a struktúrából levezethető cselekvési terv minden egyes feladata egy irányba mutat, minden esetben erősítik és nem kioltják egymást.

A módszer lényege, hogy a cég tevékenységét egy nagy hídként képzeljük el, amely pilléreken nyugszik. Ezeknek a pilléreknek a tartóerejét akarjuk növelni oly módon, hogy meghatározzuk a rájuk ható erőket, ezeket nevezzük tényezőknek. A tényezők lehetnek pozitívak, vagy negatívak, aszerint, hogy gyengítik vagy erősítik az adott pillért. Az eredmény egy ágszerkezet, amely világosan megmutatja, hogy mely pontokon lehet és kell beavatkozni a társaság életébe ahhoz, hogy pillérek a maximális erővel tartsák a szerkezetet, azaz a működés stabil, kiszámítható és eredményes legyen. 

A folyamat végén minden tényezőhöz feladatokat társítunk, azaz meghatározzuk a pozitív tényezők erősítésének eszközeit, és negatív tényezők gyengítésére alkalmas teendőket. A feladatokat egységes feladattervben határidőkhöz, felelősökhöz kötve rögzítjük, ez lesz a stratégiából adódó lineáris cselekvési terv.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.