Kockázati audit

A legrosszabb, ami kommunikációs értelemben történhet veled, az a váratlan krízis. Megjelenik valahol egy cikk, ami azt állítja, rosszul, csalárd módon, a környezetet nem kímélve működsz, amit vagy egyből felkarol a többi lap, és beindul az online kánon, vagy szép lassan beeszi magát az újságírók tudatába és hosszú időre hivatkozási alappá válik.

Tudnod kell, hogy ez a helyzet elkerülhető. Minden negatív hírnek van alapja, ha más nem, akkor az emberek negatív hírek iránti vonzalma, vagy a versenytársaid törekvése, hogy téged lejárassanak. Ez a két tényező nagyjából elég is ahhoz, hogy meglepetések érjenek. Illetve nem. Ha lefolytatsz egy jó minőségű kommunikációs auditot, akkor minderre fel lehet készülni, és a negatív eseményt máris ellenőrzésed alatt tudod tartani.

Az audit során a létező legnagyobb rosszindulattal szemléljük a cégedet. Tevékenységünk ilyenkor leginkább az etikus hekkerekéhez hasonlít, azt keressük, hogy hol a hiba a működésedben. De nem kell aggódnod, szeretünk, azért csináljuk az egészet. Ami köztünk elhangzik, az köztünk is marad, de fontos, hogy mindent elmondj, mert akkor tudjuk megmondani, hol vannak a kockázatok. Ha ezt tudjuk, akkor előkészítjük azokat a kommunikációs terveket, amik ahhoz kellenek, hogy kézben tartsd az eseményeket. Ezek a tervek kockázat arányosak, azaz figyelembe veszik a bekövetkezés valószínűségét, és az általuk okozható károk mértékét.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.