Content hub

A content hub egy adott téma köré felépülő tartalom csomag, amelynek elemeit ki akarjuk helyezni a médiában. Ezek olyan szövegek, amelyek azt célozzák, hogy a lapok ingyen közöljék őket, mert érdekesek, és így el is olvassák. Ezen a ponton egybeesik a lapok és te érdeked. 

Ahhoz, hogy ez a két feltétel teljesüljön, a jó téma (apropó) mellett kellenek hard fact-ek és megfelelő – akár megcélzott laponként eltérő – narratíva. 

Egy-egy hub többféle megjelenési lehetőségre apellál: 

  • Az erős hard fact lehetővé teszi MTI közlemény kiadását, ami sok kormánypárti, rádiós és megyei napilapos megjelenést hozhat.
  • Szakértői cikk, aminek mi vagyunk a szerzői, tehát attól erős, hogy a megjelentető orgánum elismerte a szerzőt a téma avatott szakértőjének. 
  • Sima (de általunk írt) cikk, ami megjelenhet valahol. 
  • Újságíró által írt cikk, amihez csak a hátteret adjuk, de idéznek benne bennünket. 
  • Rádiós interjú.
  • A hub kiváló lehetőség arra is, hogy közösségi médiás alapanyagokat állítsunk elő.

De mitől lesz érdekes?

Az Aegon biztosító azzal akart magának népszerűséget szerezni, hogy óvodai játszótereket újított fel. A szándék jó, de hír nemigen lett belőle, még a helyi lapokban sem. A jó nem annyira izgi. Ekkor jöttünk mi. Előkerestünk egy EU-s rendeletet, amely szerint minden játékot auditálni kell, megbecsültük ennek költségét (szép nagy szám lett), beszereztünk egy ÁNTSZ nyilatkozatot, ami szerint nekik nem dolguk a homokozókba kerülő fertőzések vizsgálata. Ezután arról írtunk cikkeket, hogy az EU-s feltételek teljesítése lehetetlen küldetés az önkormányzatok számára, hacsak nincsenek olyan mecénások – mint például az Aegon Biztosító, akik segítenek ebben. A cikkek a legolvasottabb lapokban jelentek meg, és még tévés megjelenései is voltak.

A content hub egy hatékony “minikampány”. A lapok a szövegeket – ideális esetben – ingyenesen közlik, mert jól megírtak, érdekesek, és az emberek ténylegesen el fogják őket olvasni.

A hub azért is jó műfaj, mert így raboljuk vele a legkevésbé az idődet. Leülünk, átbeszéljük a témát, és legközelebb a kész hubbal jelentkezünk. (Na, jó ez a legjobb eset, menet közben azért lehetnek kérdéseink.) Közben mi háttéranyagokat tanulmányozzunk, felkutatjuk a hard fack-eket és a lehetséges apropókat, amivel növelni lehet a hír értékét.

Mire nem jó a content hub?

A cotent hub direktben nem generál leadet. A cikkekben – ritka kivételtől eltekintve – nem tudunk linkeket elhelyezni, ami közvetlenül a te oldaladra vezetne. Van rá precedens, hogy ügyfelünket azért keresték meg, mert olvasták a cikkét, de lássuk be, nem ez a jellemző. 

A módszer nem alkalmas call to action üzenetek, vagy egyéb céges üzenetek átvitelére. Tudunk cikket írni a cipőgyártásról, amiben meggyőzheted az olvasót, hogy nagyon értesz a cipőkhöz, és szerelmes vagy minden általad készített lábbelibe, de nem tudjuk leírni, hogy Gyere babám a boltomba!, és azt sem, hogy a te cipőid a legszebbek. 

Partnereink azok az újságírók és szerkesztők, akik befogadják a külső tartalmakat, ha arra érdemesnek találják azokat. Ez akkor működik, ha a téma, a tartalom és narratíva érdekes, az önfényezés és az agresszív sales viszont nem az.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.