Kommunkációs audit

A kommunikációs stratégia kidolgozás az audittal kezdődik. Az audit során feltérképezzük a társaság működési környezetét:

  • Kik a versenytársak a meghatározó piacokon?
  • Milyen termékeket, milyen értékesítési csatornákon, milyen kommunikációval árulnak?
  • Kik a potenciális vásárlók, vásárolnak-e már valakitől konkurens terméket? Ha igen miért azt a terméket vásárolják, ha nem, akkor mi hiányzik ahhoz, hogy ténylegesen vevőként lépjenek fel a piacon?
  • Milyen technológiával dolgoznak a versenytársak, van-e hozzájuk képest versenyképességi előnyünk, és az miben áll?
  • Mi különbözteti meg a termékünket a versenytársak hasonló termékétől?
  • Mire vevő a célközönség, a rendelkezésünkre álló adatok alapján milyen szempontok szerint választja ki megvásárolt termékeket, hogy állunk mi e szempontok szerint?
  • Milyen a társaság médiaképe, miről és milyen értelemben írtak a lapok a társasággal kapcsolatban?
  • Milyen a konkurencia médiaképe, miről és milyen értelemben írtak róluk a lapok?

Az audit során külön felmérjük a társaság kommunikációs témáit aszerint, hogy azok erősítik a termék pozícióit (pozitív témák), vagy gyengítik azokat (kommunikációs kockázatok). Felfektetjük a kommunikációs üzenetek sorát, amelyek kiemelhetnek téged (szakértő), a céged vagy a terméked a hasonló termékek sorából. Egymáshoz társítjuk a témákat és az üzeneteket, kitaláljuk, hogy melyik téma milyen köntösben keltheti fel a sajtó érdeklődését, és az így elért megjelenések mely üzenetek célba juttatására lehetnek alkalmasak.

Ezen felül felkészülünk a kommunikációs kockázatokra, előkészítjük azokat az anyagokat, amelyekkel a negatív események megelőzhetők, illetve amelyekkel reagálni tudunk a negatív események bekövetkeztére. Ha mindezzel megvagyunk, kezdődhet a stratégia alkotás.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.